IP-camera beelden opslaan op FTP-server

efbroekhuizen
Komt pas kijken
Komt pas kijken

IP-camera beelden opslaan op FTP-server

Bericht door efbroekhuizen » 30 Mar 2016 13:51

Ik heb twee IP-camera's ((Foscam FI9831W and FI9828P) verbonden aan mijn wifi-netwerk. Ik maak gebruik van een Netgear R7000 router. Aan deze router heb ik via de USB 3.0 poort een USB-harddisk (WD Elements 5TB) aangesloten. Deze heb ik geconfigureerd als FPT-server. Deze FTP-server is zowel vanuit het wifi netwerk als vanaf het internet zonder problemen te benaderen. Ik kan met de FTP-client software (FileZilla) bestanden opslaan, verwijderen en openen/afspelen.
Ik zou zo graag de beelden van mijn IP-camera's op deze FTP-server willen opslaan. Ik heb voor beide camera's de FTP server via de Foscam client software ingesteld. Bij FTP Server heb ik ingevuld "ftp://192.168.178.12/" (het IP-adres van mijn router. Bij poort heb ik ingevuld "2030" (de poort van de USB-harddisk). Bij FTP Mode heb ik beide opties geprobeerd (PASV en poort). Voor toegang tot de FTP-server is geen gebruikersnaam noch wachtwoord noodzakelijk. Ik heb beide dus leeg gelaten. Als ik de Test uitvoer is het resultaat voor beide camera's "Succes". De verbinding met de FTP-server lijkt dus oke.
Als ik vervolgens het opnameschema van de camera's instel en activeer in de Foscam client software, krijg ik steeds een foutmelding "Kanaal 1 FTP-verbinding uitzondering". Er worden 2 acties geadviseerd, nl. "1. Controleer of de FTP-instellingen correct zijn" en "2. Controleer of het netwerk is normaal". Op de FTP-server worden geen bestanden opgeslagen.
Ik heb geen enkel probleem om met de Foscam client software de IP-camera's te benaderen en de beelden te bekijken. Het netwerk lijkt mij dus normaal. Ik weet ook niet wat ik aan de FTP instellingen zou moeten veranderen.
Ik hoop dat er iemand is die mij kan helpen.

Plaats reactie